Ekonomi

Bayram öncesi en çok şikayet edilen konular netleşti: Ani fiyat artışı zirvede

Çözüm platformu Complaintvar, bayrama sayılı günler kala; ulaşım, bilet ve konaklama firmaları ile ilgili en çok şikayet edilen konuları derledik. Bayram arifesindeki ani fiyat artışı tüm departmanlarda en çok şikayet edilen konu olurken, rezervasyonlarda yaşanan sorunlar ve ücret iadesinin yapılmaması en çok konuşulan konular arasında yer aldı.

  Tüketiciler ve markalar arasında bir köprü görevi gören Complaintvar, tüm Türkiye’nin tatile hazırlandığı bu dönemde cins operatörleri, nakliye firmaları, online bilet siteleri, araç kiralama firmaları ve otellerle ilgili en yaygın şikayetleri inceledi. Platformdan yapılan açıklamaya göre tatil döneminde departmanların en çok şikayet edilen konuları şu şekilde sıralandı:

Tur operatörlerine şikayet bahisleri:

  • Ani fiyat artışları
  • Rezervasyon yaparken sorun yaşama ve para iadesi alamama
  • İşlem sonrası fiyat değişikliği, tipin ihbarsız iptali ve geri ödeme yapılmaması
  • Turdaki yerlere gitmeme, eksik hizmet ve rehberin yeterli bilgi vermemesi
  • Uluslararası seyahat için vize sorunları

  Tatil döneminde kara, deniz ve hava ulaşımında en çok şikayet edilen konular:

  • Ücrette ani artış
  • Habersiz iptaller, kombinasyonlar ve geri ödeme yok
  • Belirtilen özelliklerde hizmet verilmemesi (karayolu ulaşımında araç eski, yolculuk sırasında ikram yok, hijyen yok. Hava ulaşımında alınan koltuk başkasına veriliyor, ikram yok)
  • Bilet tarihi değişikliği veya iptali ile ilgili sorunlar, iade yapılmaması, eksik fiyat iadesi
  • Karayolu taşımacılığında belirtilen yere indirilmemesi
  • Bagaj hasarı ve teminat kapsamına girmeyen hasarlar
  • Otobüsler yolcu beklemeden gidiyor
  • Evcil hayvanlarla seyahat etmede sorun yaşama

Çevrimiçi biletleme sitelerindeki sorunlar:

  • Ani fiyat artışları
  • Bilet alımında sistemde sorun yaşanması, bilet iade bedelinin verilmemesi
  • Hareket saatlerinin habersiz değiştirilmesi, haber verilmemesi
  • Ekstra fiyatın geri alınması
  • Müşteri hizmetlerinin yeterli bilgiye sahip olmaması, sorun analizine yaklaşmaması ve saygısız tavırlar

Araç kiralama şirketlerinde en çok bekleyen bahisler:

  • Tatil döneminde ani fiyat artışları
  • Rezervasyonda aksamalar (rezervasyonun habersiz iptali, yanlış tarih, farklı marka araç rezervasyonu, rezervasyon yapılmaması)
  • Sağlanan araçların vaat edilen özelliklerde olmaması (bakımlı, arızalı, hijyenden uzak)
  • Dolandırıcılar internetten kiralama yaparken benzer sayfalar yaparak insanları yanıltıyorlar. (Whatsapp üzerinden iletişime geçmek, kişisel hesaplara para talep etmek, parayı aldıktan sonra bloke etmek ve iletişimi kesmek)
  • Araç dönüşünde ek para talep edilmesi (benzin ücreti, yıkama ücreti, ceza ücreti)

Oteller hakkında en çok bildirilen bahisler:

  • Tatil döneminde ani fiyat artışları
  • Rezervasyonda sorunlar (rezervasyonun habersiz iptali, yanlış tarih, rezervasyon yapılmaması)
  • Web sitesindeki otel resimleri gerçekle uyuşmuyor
  • Otelin kapasitesinden fazla tatilci kabul etmesinden kaynaklanan sorunlar (Odaya giriş sürelerinin uzaması, yemek düzeni, yetersiz şezlong, yetersiz yemek)
  • Yoğunluktan dolayı hijyen kurallarına uyulmaması (Havuz, plaj ve odanın temizlenmemesi)
  • Yerli ve yabancı turistler arasında hizmet ayrımı

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ulukislahaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu